Otsi blogist

October 31, 2006

ENERGY 2006

Nii, muljed on vägevad!!! Üritan siis neid natuke sõnadesse panna.

Aga enne veel natuke, mis juhtus enne Siauliai’d... Sain kolmapäeval et mina sain Cultural Education tiimi AIESECis, mida ma ka tahtsin ja see on hea sest seal pole väga palju kohutusi ja jõuan kõike kenasti teha, mis vaja. Siis tulid ühed tulemused, International Finance – 108! Ja meil olid business ehticsi presentatsioonid... õppejõud ütles et talle meeldis meie opositsioon rohkem kui report ise, aga samas kõik said läbi, õnneks! Muidugi, ma pole asju õhtul ära pakkinud, aga õnneks jõudsin hommikul ka kenasti...

Nii, et siis kõigepealt hakkasime pool tundi hiljem liikuma Riiast, mis tähendas et me jõudsime täpselt avamiseks kohale. Kusjuures see konverents kus ma käisin oli ENERGY 2006. Jõudsime siis kohale, aga avamine oli ilma eestlasteta, sest nad jäid veel rohkem hiljaks. Kõigepealt Chair (ehk siis see inimene kes rääkis koguaeg ja mingis mõttes oli ka korraldamisega seotud, tähtsuselt teine inimene, esimene oli conference manager) oli üks sakslane, kes oli türgi päritolu, vanemad oli türklased. Ta oli ikka uskumatu inimene, oskas alati kõik kuulama panna, väga karismaatiline ja sõbralik. Siis algas esimene sessioon, mis kestis terve päev pm, @XP ehk AIESEC experience simultation, kus me mängisime erinevaid etappe läbi, vahetused, valimised, projektid. Ja meie Fac’id ehk facilitatorid (need kes neid sessioone läbi viivad) olid Siim ja Hana, Siim oli Tallinna LC’st (local commitee) ja Hana Tšehhist pärit. Kusjuures pärast ma sain teada et Siim on Marguse (Y2 SSE-s) hea sõber... Nii, seal sain targemaks meie organisatsiooni kohta üldiselt ja kuidas seal areneda saab. See kestis õhtuni välja ja siis oli pidu, enamuse ajast tantsiti koos aieseci tantse, mulle meeldivd need väga ja Ümit (see on Chair’i nimi) õpetas kõigile ühe uue tantsu ka, ma arvan et see oli uus vähemat. Mulle eriti polnud midagi mis oleks PIMP olnud, aga mõnedel inimestel olid väga lahedad kostüümid. Pidu kestis umbes neljani ja siis ma sain magama ka, ja järgmine hommik oli kell seitsmest äratus juba... Järgmine päev jagati kõik rahvas ära ja mina läksin Pbox’i gruppi, see on Project based on exchange. AIESEC’ is on väga palju selliseid lühendeid kasutusel millest igaüks aru ei saaks, ma hakkan vaikselt juba harjuma. Seal pidime kohapeal välja mõtlema ühe projekti, mida me tahtsime teha ja meil oli science integration into business, projekt ise polnud väga hea aga mulle väga meeldis meie grupp, üldse olid seal leedukad toredamad kui meie koolis, kuigi üldiselt pole mul kellegi vastu midagi. See päev oli ka suht pikk ja õhtuni välja tegime seda projekti, mänguintervjuu firmas et seda müüa ja siis lõpuks jagati auhindu ka, meie grupp ei saanud midagi, aga see polnudki väga tähtis eesmärk... Teine õhtu oli ka pidu aga seekord Global Village, mis tähendab seda et igal maal oli oma laud, või isegi igal LC’l ja seal said degusteerida sellele maale iseloomulikke sööke ja jooke. See pidu oli veel lahedam kui eelmine õhtu :P Väga lahe igastahes. Kristiina oli ka seal aga see oli natuke jama et eestlased hoidsid omaette ja pealegi ma ei tundnud neid, siis oleks imelik kui ma oleks niisama järsku nende juures, ja meie LC on ka väga lahe! Igastahes sain palju uusi tuttavaid, nende hulgas ka Tartu LC president Marjam, temaga olin koos @XP grupis, väga aktiivne ja lahe inimene, kohe võttis nii omaks, nagu tunneks mind pikka aega, paljud inimesed käitusid nii ja see oli väga lahe! Global Village oli ka umbes neljani ja siis sain magama, äratus jääle umbes seitsmest aga kuna kellasid keerati, minu üllatuseks, ma kunagi ei tea milal see kellade keeramine toimub, igastahes sain siis tunni kauem magada, aga hommikul oli armas üllatus see et lund sadas! Esimene lumi! Mitte küll Riias veel, aga see oli nii ilus, hommikul aknast välja vaadates paksu lund näha, õhtuks oli see küll sulanud aga ikka... Pühapäeval oli kavas kolm sessiooni, millest kahes ma peaaegu nutsin... Kõigepeale siis Goal-setting, kus Siim tegi presentatsiooni, ja lõpus näitas klippi ühest halvatud poisist ja tema isast, see oli väga armas. Teiseks rääkis meie sponsor Deloitte (eelmine päev oli ka Coca-cola presentatsioon, ikka suursponsorid). Viimaseks oli üllatus Rene poolt meile, Rene oli siis see kõige tähtsam inimene konverentsil, conference manager. Rääkimas käis üks AIESECi auliikmeid, Derek Small, teemaks empowerment. Väga super loeng, üks parimaid minu elus, motivatsioonipomm, ja see jääb kauaks meelde. Derek rääkis ka selliseid lugusid, mille peale ei saa kuidagi ükskõikseks jääda ja hakkad mõtlema et sinu igapäevased pisimured on ikka tühised küll... peab leidma endale midagi mille nimel töötada, mille poole püüelda ja teha seda kogu hingega! Change, visions... Dreams are OK, but we have to get up our ass and do something!

Ja siis veel lõpetamine, tants ja oligi läbi! Aga loodan et tunnet, mis ma sealt sain, ma ei unusta veel niipea... Hea on tunda et kuulud kuhugi ja inimesed on ka väga avatud ja sõbralikud! Konverents oli küll 5+, assignment jäi küll Vita ja Agate teha aga ma ei kahetse küll hetkegi, õnneks ma ei tulnud varem ära, nagu ma plaanisin vahepeal! Lõpuks kirjutasime veel sugarcube, st et seina peal oli kõikide jaoks ümrikud ja kui tahtsid midagi head õelda või tänada, kirjutasid pisikesele lehele ja panid selle sinna ümbrikusse kellele see oli... Vahest on selline tunne nagu aiesec oleks mingi kultus, aga mingis mõttes ongi... no ja mis siis sellest :)

Varsti peaks saama pilte ka näha, ma üritan hankida et siis saate ka näha.

Järgmine kord kui koju tulen pean kindlasti Sallid-mütsid-kindad võtma, kui ma just siit ei osta. Veel oleks mul vaja aastaraamatu jaoks fotokat mingiks ajaks, äkki oleks võimalik kodust kaasa võtta, kui näiteks Tartusse minek, kui on? Kas on?

Ma ei tea kus mu mälupulk kadunud on, aga kahtlustan et jätsin selle koju...

Karina just saatis meili ja küsis et kas mul on kõhuga kõik korras, sest nagu välja tuleb olid paljud konverentsil söögist toidumürgituse saanud :S minuga on kõik enamvähem korras, kuigi suurt söögiisu mul viimasel ajal olnud pole... (kommi söön küll :)

No comments: