Otsi blogist

December 9, 2010

Jälle aasta vanem

Numbrid lähevad ikka järjest suuremaks, aga iseenesest olen oma uue aasta suhtes päris ootusärevuses, sest see aasta tõotab huvitav tulla :)
Viimased päevad olen enda üle erakordselt uhke, sest mitte ainult on meie grupi projektikirjutamine edenema hakanud, vaid ma olen ka köögis oma oskusi saanud proovile panna... algas asi siis sellest, et tahtsin oma sünnipäeva puhul midagi küpsetada ja inimestele pakkuda ja esimene idee oli - teeks piparkooke! ... kahjuks see päris nii lihtne ei ole, kui alguses tundus, sest siin ei müüda valmistehtud piparkoogitainast poes (vähamelt mina seda kuskilt ei leidnud)... seega pidin siis ise taina algusest peale tegema kui piparkooke ikka teha tahan... uurisin teemat ja otsustasin proovida, põnev !

Piparkoogitaina retsepte otsides sattusin kaerahelbeküpsiste retsepti peale ja kuna mul oli juhuslikult kaerahelbeid lademetes (sest neid jagati mingi kampaania raames koolis üks päev tasuta, sain 2 kg), mõtlesin neid ka proovida teha...

Kõigepealt võtsin ette kaerahelbeküpsised, huvilistele lisan ka retsepti mida kasutasin:
250 g suhkur
200 g margariin/või
6 muna
500 g kaerahelbeid
100 g jahu (kuigi jahu ma lõppkokkuvõtteks ikkagi ei kasutanud, panin muid asju sisse hoopis)
Katsetasin natuke ja lisasin osadele ka vaniljesuhkrut, kookoshelbeid, šokolaaditükke, kaneeli.
1) Vahustasin munad suhkruga ning lisasin ükshaaval munad
2) Lisasin kaerahelbed, jahu ja minu puhul ka kõik muu stuffi, mida tahtsin
3) Küpsetasin 10-11 minutit 225 kraadi juures

Ja nii nägi valmistamisprotsess välja:






Järgmisena võtsin ette piparkoogitaigna tegemise ja see tundus sutsu keerulisem:)
Järgisin küll ka mingit retsepti, aga mitte väga täpselt sest seal oli suured kogused mida jagasin nii umbes kahega, aga arvan et võin siis selle originaalretsepti ikkagi panna:

Siirup
800 g suhkur (millest 200 g pruunistamiseks)
250 g kuuma vett
Tainas
300 g võid
2-3 sl pähklivõi (minu puhul jäi see ära, kuna polnud kuskilt võtta)
3 sl mett
250 g hapukoort
3 muna
1/4 tl soola
2 tl soodat
1 tl sidrunhapet
1,5 - 2 kg jahu (ja jahuga oli küll suht käe järgi kallamine kuni enamvähem normaalse paksuse sain)
Maitseainete segu - kaneel, muskaatpähkel, ingver, kakao, koriander (igat pulbri kujul 1 tl); pipar, vürts, nelk (igat pulbri kujul 0,5 tl).

Maitseainetega oli selline lugu, et ma ei hakanud üldse üritamagi neid siit poodidest leida ja läksin lihtsama vastupanu teed. Nimelt leidsin Faktast mingitsorti maitseainetesegud kookide jaoks ning lisasin siis erinevaid, mis tundusid, et läksid enam-vähem teemasse :) ...

1) Siirupi tegemine. See ehmatas mind esimesel korral päris ära, sest suutsin karamelliseerunud suhkru tükki ajada, kuna hakkasin kohe hoogsalt segama kui olin vett peale kallanud, aga seda ei tohi teha... lihtsalt jäta see pritsiv ja mullitav mass natukeseks rahule ja siis lisa ülejäänud suhkur.
2) Siis lisa maitseained, sool, või, mesi ning pähklivõi.
Nüüd peab see siirupine mass maha jahtuma, sest hiljem on vaja munad lisada... et need tükki ei läheks.
3) Valmista ette kuivained need kokku segades - jahu, sooda ja sidrunhape.
4) Munad tuleb lahti kloppida.
Kui siirupimass on maha jahtunud nii umbes keha temperatuurile, saab edasi tegutseda.
5) Lisada hapukoor ja munad ja segada. Mina tegin ema soovitusel nii, et segasin enne munad hapukoorega ning alles siis lisasin siirupimassile.
6) Aeg lisada jahu ja segada ja sõtkuda kui vaja!
7) Taigen peab vähemalt 3 tundi külmkapis seisma (nt üleöö).
Küpsetama siis nii 225 kraadi juures ja umbes 10 minutit, aga tark kontrollib aeg-ajalt, et küpsised ära ei kõrbeks.

Ja nüüd minu valmistamisprotsess (teine katse) koos juba valmis toodanguga:




No comments: