Otsi blogist

September 6, 2011

Käi jala!

Ma ei mäleta millal viimati nii palju jala käisin.

Kuna pole veel endale ratast soetanud ja siinsete hindade juures võibolla seda ei teegi, siis käin igal pool jala. Odavaim second-hand ratas mis näinud olen oli 700 SEKi, võibolla 600 ka aga need on tavaliselt otse omanikult ning leiavad suhtkoht kohe uue omaniku. Second-hand poodides on hinnad 900-1100 SEKi. Aga ma tahaks veel vähem maksta... seega jääb üle ainult oma kahele jalale loota :)

Iseenesest pole sellega eriti probleemi kuna elan 10 minutit campusest ja nüüd kui olen ka üliõpilaskaardi omanik (semestritasu 200 SEKi) on mõistlikum campuse pubides käia niikuinii kui isu tuleb kuhugi minna. Siin on hulga soodsam kui kesklinnas, hinnad on üliõpilaste jaoks võimalikult väikseks tehtud. Üliõpilaskaart on siin veidi teine teema kui mujal kohanud olen. Ka Taanis said kaardi, mis kinnitas et õpid selles ülikoolis ning selle alusel sai siis ka soodukaid kui neid üliõpilastele oli. Siin kutsuvad nad seda studentkår'iks ning reaalsuses on see student-union (üliõpilasliidu) kaart ja eri erialadele on erinevad liidud. Mina kuulun tänasest sellisesse üliõpilasliitu nagu Handelshögskolan i Umeå Studentförening (HHUS). Ja ülikoolist iseensest ei saagi mingit kaarti et "jah, oled siin üliõpilane" vaid ongi ainult sinu liidu kaart ja ilma selleta soodustusi ei saa lihtsalt. Ning see kaart on tasuline nagu ennist mainisin.

Laupäeval olin missioonil - käisin läbi kõik second-hand poed, mis leidsin. Tahtsin niisama ülevaadet, et mis kuskilt saada võimalik on ning otsisin ka tekki endale talveks. Loomulikult vaatasin ka palju rataste eest tahetakse. Kesklinnast midagi ei leidnud ning võtsin suuna Ålidhem'i poole (linnaosa kus ma elan), et sealsesse kaltsukasse minna. Teadsin et sealt saaksin 80 SEKi eest endale teki. Poe eest sattusin otsa kahele teisele rahvusvahelisele üliõpilasele, kellega eelmisel õhtul ka Welcome Receptionil koos olime ning ütlesin et lähen tekki ostma, aga tuli välja et Caitlinil oli paar tükki üle. Eelmine üürnik oli endast 4 tekki ja patju maha jätnud. Niisiis saingi endale teki ja padja - ja täitsa niisama! Sellised kokkusattumised ja juhtumised mulle meeldivad :)

Reedel juba üritasime välja minna (peale Welcome receptionit siis) aga sissepääs campuse pubides oli juba 60 SEKi kuna polnud veel liidu liige ning õhtu lõpetasime minu köögis sangriat juues. Laupäeval aga oli esimene peoõhtu kesklinna ööklubis Rex, kuna meil olid sinna vabad pääsmed eelmine õhtu jagatud. Kõige kirkam kogemus just polnud, aga käras küll. Järgmine päev oli mul käimisest kõriauguni ja istusin põhimõtteliselt terve päeva toas.

Eile oli mu esimene loeng Rootsis. Hiljem käisin veel natuke - giidiga tuur kesklinnas oli väga tore ja informatiivne, kuigi ainult 9 inimest tuli kohale. Tunnen ennast linnas ringi liikudes veidike kindlamana ja tunnen et linn hakkab ka kodusemaks muutuma. Võibolla tuleb see sellest jalutamisest - niiviisi jõuab rohkem enda ümber olevaid asju näha ja tähele panna.
Meie giid - Richard

Umea kirik

Umea - European culture capital 2014!

Jalakäijate sild
Fun fact: Kesklinnas on alad kus tänava all on soojendus nii et talvel seal jää ei tekiks ning plats puhas oleks. Samamoodi on soojendus ka jalgratta/jalakäijate sillal. Pole sellisest asjast ennem kuulnud, kuigi iseenesest hea mõte.

No comments: